Trening na masę w domu

Udostępnij

Dbanie o kondycję siłową nie jest wcale prostą sprawą. Taki proces wiąże się również często z dość dużymi wydatkami. Na szczęście niektóre ćwiczenia można z łatwością wykonywać w warunkach domowych - oczywiście należy się do tego odpowiednio przygotować. Trening na masę w domu, jeśli wykonywany jest poprawnie oraz systematycznie, może przynieść naprawdę spore efekty.

Domowe ćwiczenia - trening na masę

Zaczynając ćwiczenia siłowe, warto ułożyć najpierw odpowiedni plan. Pomóc w tym może profesjonalny trener personalny, ale specjalistyczne wskazówki można znaleźć także w internecie. Warto pamiętać, że wykonywanie systematycznych ćwiczeń w domu może przynieść takie same lub nawet lepsze efekty niż wychodzenie na siłownię. Trening w domu można bowiem wykonywać o każdej porze - takie czynności są również praktycznie bezpłatne. Należy jedynie zainwestować w odpowiedni sprzęt, którego można używać w odpowiednim dla siebie momencie. Odpada zatem kwestia dojazdu na siłownię czy też comiesięcznego płacenia za karnet. Trening na masę w domu jest zatem doskonałym rozwiązaniem dla każdego i z pewnością przyniesie odpowiednie rezultaty.

Spośród wielu ćwiczeń, które z powodzeniem można wykonywać w domu, wymienia się zazwyczaj:

  • pompki - w pokoju bez trudu można wykonać pompki klasyczne, boczne, na poręczach krzesła czy nawet przy ścianie. Ćwiczenie to wzmacnia mięśnie klatki piersiowej, brzucha, a także ramion;
  • ćwiczenia z ekspanderem - urządzenie to umożliwia wzmacnianie mięśni obłych, grzbietu, a także naramiennych. Jest ono bardzo praktyczne, a przy tym niedrogie, zatem warto w nie zainwestować;
  • ćwiczenia z hantlami - przy pomocy takich akcesoriów można szybko wyćwiczyć mięśnie naramienne, tricepsy oraz mięśnie czworoboczne. Z hantlami robi się zazwyczaj wykroki bądź też wyciskanie - można je również zastąpić butelkami z wodą;
  • ćwiczenia z drążkiem - drążek to idealne rozwiązanie dla każdego, kto postanawia trenować w domu. Podciąganie się jest bowiem bardzo prostym, a zarazem przynoszącym szybkie efekty ćwiczeniem. Używając drążka łatwo wyćwiczyć mięśnie ramion, a także pleców;
  • ćwiczenia na brzuch - by wzmocnić właśnie te mięśnie, wykonuje się najczęściej nożyce, brzuszki czy też deskę. Można je wykonywać praktycznie wszędzie i są naprawdę bardzo skuteczne;
  • ćwiczenia na nogi - to przede wszystkim przysiady. Skutecznie wzmacniają mięśnie ud oraz łydek, a także poprawiają wydajność całych kończyn dolnych. Można wykonywać także wspięcia na palce, które to przynoszą efekt w postaci wzmocnienia między innymi mięśni płaszczkowatych.

Efekty treningu w domu

Taki trening musi być przede wszystkim wykonywany systematycznie i dokładnie. Tylko wówczas dana osoba ma szansę zobaczyć jakiekolwiek efekty. Przy wykonywaniu tego typu ćwiczeń należy być jednak ostrożnym, by nie narazić się na różnego rodzaju kontuzje. Trening siłowy musi być również poparty odpowiednią dietą - najlepiej taką, w której przeważają produkty bogate w białko. Systematyczność ćwiczeń, a także spożywanie odpowiednich produktów sprawiają, że ćwiczenia w domu szybko przyniosą widoczne efekty - i to bez wydawania znacznych sum pieniędzy!